Voor de eerste afspraak bij een zorginstelling, zoals die van jou, is het belangrijk dat er een verwijzing is van de cliënt, door een huisarts of andere verwijzer. In de meeste gevallen wordt deze verwijzing direct doorgestuurd naar de zorginstelling. Helaas moet er daarna vaak nog te veel handmatig worden overgenomen vanuit de verwijzing. Bovendien moet het personeel daarna vaak zelf contact opnemen met de cliënt. Hierdoor wordt de druk op het secretariaat nog hoger. Dat kan makkelijker!
Wanneer jij bent aangesloten bij Zorgtraject, worden aanmeldingen en andere administratieve zaken zo veel mogelijk geautomatiseerd. Dat werkt als volgt:
De cliënt kan zich echter ook zelf aanmelden via de website van jouw zorginstelling. Zorgtraject verzorgt een koppeling met jouw website. De aanmeldbutton linkt meteen door naar het digitale platform. Hier kan de cliënt heel eenvoudig een account aanmaken. Is de verwijzing nog niet bekend? Dan wordt hiervoor een notificatie gegeven. De cliënt kan ondertussen gewoon verder met het invullen van de stappen en kan de verwijzing later alsnog uploaden.
De cliënt kan zich echter ook zelf aanmelden via de website van jouw zorginstelling. Zorgtraject verzorgt een koppeling met jouw website. De aanmeldbutton linkt meteen door naar het digitale platform. Hier kan de cliënt heel eenvoudig een account aanmaken. Is de verwijzing nog niet bekend? Dan wordt hiervoor een notificatie gegeven. De cliënt kan ondertussen gewoon verder met het invullen van de stappen en kan de verwijzing later alsnog uploaden.