Digitale verwijzing

Digitale verwijzing

Voor de eerste afspraak bij een zorginstelling, zoals die van jou, is het belangrijk dat er een verwijzing is van de cliënt, door een huisarts of andere verwijzer. In de meeste gevallen wordt deze verwijzing direct doorgestuurd naar de zorginstelling. Helaas moet er daarna vaak nog te veel handmatig worden overgenomen vanuit de verwijzing. Bovendien moet het personeel daarna vaak zelf contact opnemen met de cliënt. Hierdoor wordt de druk op het secretariaat nog hoger. Dat kan makkelijker!

 

Contact opnemen

Aanmelden via verwijzing

Wanneer jij bent aangesloten bij Zorgtraject, worden aanmeldingen en andere administratieve zaken zo veel mogelijk geautomatiseerd. Dat werkt als volgt:

  1. Een huisarts of andere zorgverlener verwijst een cliënt door naar jouw zorginstelling.
  2. De cliënt krijgt meteen een SMS, e-mail of brief met daarin een activatiecode. Hiermee kan hij of zij een account aanmaken op Zorgtraject. Alle communicatie wordt gedaan uit naam van jouw zorginstelling. Dit betekent dat jouw logo en gegevens te zien zijn, zodat er geen verwarring ontstaat bij de cliënt.
  3. De cliënt maakt een account aan op het zorgplatform en logt in.
  4. Gegevens vanuit de verwijzing worden automatisch ingevuld, zodat alleen ontbrekende informatie ingevuld hoeft te worden. Informatie over de huisarts of apotheek hoeft op deze manier niet meer handmatig overgenomen te worden.
  5. De cliënt ziet meteen welke informatie er nog nodig is om de aanmelding bij jouw zorginstelling te voltooien. Met iconen, voortgangsiconen en to do’s wordt de cliënt gemotiveerd om alle stappen af te ronden.
  6. In de managementmodule komt alle informatie over de aanmeldingen, cliënten, medewerkers en declaraties samen. Hierin worden ook statistieken weergegeven.

Aanmelden zonder verwijzing

De cliënt kan zich echter ook zelf aanmelden via de website van jouw zorginstelling. Zorgtraject verzorgt een koppeling met jouw website. De aanmeldbutton linkt meteen door naar het digitale platform. Hier kan de cliënt heel eenvoudig een account aanmaken. Is de verwijzing nog niet bekend? Dan wordt hiervoor een notificatie gegeven. De cliënt kan ondertussen gewoon verder met het invullen van de stappen en kan de verwijzing later alsnog uploaden.

Aanmelden zonder verwijzing

De cliënt kan zich echter ook zelf aanmelden via de website van jouw zorginstelling. Zorgtraject verzorgt een koppeling met jouw website. De aanmeldbutton linkt meteen door naar het digitale platform. Hier kan de cliënt heel eenvoudig een account aanmaken. Is de verwijzing nog niet bekend? Dan wordt hiervoor een notificatie gegeven. De cliënt kan ondertussen gewoon verder met het invullen van de stappen en kan de verwijzing later alsnog uploaden.

Demo aanvragen

Contact opnemen

Waarom kiezen voor Zorgtraject?